Pagina's

dinsdag 29 juli 2008

Herfst tuniek.

Eindelijk heb ik dan dit leuke patroon gebruikt. Petra (pigje) heeft hier voor de zomer een leuke jurk met schortje van gemaakt voor Rosalie. Ik vondt het gelijk een prachtig patroon en zij heeft het voor mij uitgetekend, nogmaals dank. Ik heb het al wel een hele tijd in huis maar had er tot nu toe nog niks mee gedaan. Als schort over een jurk zou het voor Sanne tekort zijn vandaar dat ik er een herfst tuniek van heb gemaakt. De stof heb ik ook al een tijdje, ik vondt de kleurcombinatie heel mooi bij de taartjesstof en het was daarvoor ook eigenlijk bedoeld. Ondertussen heb ik zoveel met de taartjesstof gemaakt dat ik die wel voor gezien houd. Tevens voelde de stof erg stug aan dus ik was een beetje huiverig hoe de kleur zou blijven na een wasbeurt. Wonderwel is die perfect gebleven. Het velours motief is van Michas en dit keer ging het opstrijken in één keer goed. Nu Sanne naar de basisschool gaat zijn mijn Jottumachtige creaties niet meer zo geschikt, vandaar dat ik dit winter seizoen voor Sanne naar een andere stijl ben gaan zoeken. Al kijkend op verschillende internetsites kom ik er achter dat er dit winter seizoen veel "schoffies"oftewel "Pipi Langkous " modellen favoriet zijn, iets wat mij en mijn dochter (mama van Sanne ) ook wel aanspreekt. Daarnaast vindt ik de kleding van Mim-Pi en Bengh heel leuk dus voldoende inspiratie. Sanne vind zelf de wijde jurken en rokken nog helemaal geweldig dus voor de vrije dagen zal ik zo nu en dan nog wel een mooie draai jurk voor haar maken. En ik kan mij voor Femke nog helemaal uitleven in de Jottum sfeer. Ik heb precies dezelfde kleur rose en bruine tricot op de kop kunnen tikken voor een shirt onder dit tuniek en een bruine rib voor een leuke korte of kuitbroek. Een rose maillot en bruine laarsjes erbij en madam is weer helemaal hip. Pfffffffff wat een verhaal is het geworden zeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!