Pagina's

dinsdag 14 april 2009

Blusentops en Roos 3019 zonder striklintjes!

Vandaag weer even gepast en het zit allemaal prima.Hier een foto van de halsjes en schouderbandjes voor degene die vragen hadden en het ook zo willen maken.
Na een week niet achter mijn naaimachine te hebben gezeten ben ik nu de schade aan het inhalen. Heerlijk vind ik dat, lekker ontspannen aan het werk. Voor Sanne en Femke heb ik weer een Blusentop van FM gemaakt. Vorig jaar heb ik dit model vele malen gemaakt en ik blijf het een mooi modelletje vinden. Dit jaar heb ik de maat ruim genomen zodat er geen rits in hoeft. Voor Sanne heb ik de grootste maat gemaakt met een tailleband voor 8 jarigen. Voor Femke de maat voor 4/5 jarigen. Ook hier heb ik de striklintjes achterwege gelaten. Sanne wil zich momenteel zelf aankleden dus deze afwerking is veel makkelijker. De lijfjes zijn van tricot en de rokjes van een poplin, beide van Stenzo. De blusentop met de rode bloemen is voor Femke de andere voor Sanne. Nu is het wachten op het patroon van de Yvi broek, deze lijkt me er heel leuk onder.Een Roos 3019 zonder strikjes voor Femke. Ik had deze halsafwerking ergens op één van mijn favoriete blogs gezien en ik moet zeggen dat ik het resultaat mooi vind. Het is wel wat meer werk maar volgens mij veel fijner in gebruik. De losse strikjes leveren toch wel wat problemen op. Het bovenlijfje is van tricot en het rokje van de Stenzo poplin met strikjes, gemaakt in maat 92.

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer mooie dingen gemaakt. De stofjes zijn zo leuk bij elkaar en die afwerking met een roeseltje erlangs, super! Ik heb het patroon van het engelse theeroosjesjurkje gisteren gevonden tussen de berg patronen in mijn "nieuwe" kast en ik ga die zometeen overtrekken en naar je opsturen!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat ze weer super! De blusentops zijn erg leuk.. ook heeeel leuk op een Ivy! (zegt een fan :D)

    Groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!