Pagina's

zondag 26 oktober 2008

ABC 80 jasje als vest.

Dit is hem dan, mijn proefmodel van het ABC 80 jasje. Ik heb het gemaakt van paarse tricot die ik op de clubdag eigenlijk voor Sanne en Femke gekocht had. Gaandeweg begon het proefmodel vorm te krijgen en vondt ik hem mooi genoeg om af te maken als vest. De zoom heb ik met een beleg op vorm afgewerkt zodat de onderkant niet gaat krullen. Het jasje is maat 152, de lengte en heupwijdte maat 140. Bij de mouw heb ik 4 cm aangetekend voor de zoom. Ik ga het model nog een keer maken maar dan van wolvilt zodat het meer een jasje wordt. De paarse wolvilt met nop is hier niet geschikt voor omdat er veel deelnaden inzitten waardoor de nop niet mooi uit komt. De achterkant.Hier komt de kleur beter uit. De kleur komt totaal niet overeen maar hier zijn de details te zien. Alle naden heb ik met deze siersteek doorgestikt. Ik ben bezig om het onderstaande patroon als proef model voor mijzelf te maken van een paarse tricot stof. Het is toch eigenlijk lachwekkend. Maat 152 zit tot nu toe perfect. Voor de lengte en de heupwijdte heb ik maat 140 genomen en bij de mouwlengte van maat 152 heb ik 4 cm lengte bij aan getekend. Ik ben wel benieuwd wie deze patronen ontwerpt, volgens mij heeft degene weinig verstand van kindermaten. Ondertussen wordt het proef model zo mooi waardoor ik het maar af ga maken als een behaaglijk vest. Als sluiting zet ik er een rits in en heb ik er een lekker warm vest voor de winter bij. Ik heb de maten van de bijbehorende rok gemeten en ook daarvan kan ik voor mijzelf gerust de maat 152 maken.

1 opmerking:

  1. Hoi Jenny,
    ik heb van dit patroon de rok gemaakt voor mijn 2 meiden en wel 2 maten !! kleiner dan ze normaal dragen en ze zitten perfect. Valt de 81 ook zo groot, die heb ik nl nog in de planning. Succes verder, groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!