Pagina's

maandag 23 juni 2008

Zomerjurkje voor Noemi

Noemi wou ook graag een zomerjurk á la de vlinderjurk van Sanne. Het jurkje is van verschillende patronen en ideeën gemaakt. In eerste instantie had ik de rok van de jurk helemaal uit de wit met rose stippenstof gemaakt, gelijk aan de achterkant. Ik vondt hem wat saai en zag gisteren een idee bij jottum uit de nieuwe winter collectie, een gerimpelde spies. Dit leek me leuk voor dit jurkje. Dus de rok er weer af gehaald een heel karwei want ik had hem al afgelockt en door gestikt. Ik had nog een patroon van een spies. Deze in vier delen geknipt en toen elk deel 4 cm uit elkaar gelegd. Dit bleek veel te weinig. Weer een nieuwe gemaakt en nu de delen 10 cm uit elkaar gelegd met dit als resultaat. Wordt dus een duur grapje als je de jurk met meerdere spies wilt maken, het neemt erg veel stof. Het voorpand van het lijfje is van het Roos patroon 5003, het achterpand en de rest van de rok zijn naar eigen idee. De striklussen is ook naar idee van Jottum van een model uit de huidige zomer collectie. Er zit een katoenen en tule onderjurk onder de rok. Nu maar hopen dat Noemi hem mooi vind.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!