Pagina's

maandag 3 augustus 2009

Burdajack maat 98 voor Femke.

Wie wat bewaard heeft wat. Bij het opruimen van mijn bandjesmand kwam ik deze ritshangers tegen. Ooit jaren geleden eens gekocht. Ik vind ze op deze jas wel leuk staan. De grote voor de rits past helaas niet door de opening.
Dit patroon komt uit de Burda nr.11/2008, maat 98. Een goed doordacht patroon. Dit is één van de weinige kledingstukken die ik helemaal met de werkbeschrijving erbij gemaakt heb. Zelfs de stofkeuze is precies ( behalve de kleur) zoals de beschrijving het aangeeft, een nylon popeline voor de buitenjas, fleece en een doorgestikte voering voor de binnenjas. De stof is echt waterafstotend, in de winkel heeft de verkoopster het uitgeprobeerd: lap onder de kraan en het water loopt er zo af en de stof is droog. Ideaal voor dit kikkerland. Alleen de drukkers, wat een ramp zeg. De bovendrukkers zitten er prima in maar de kant waar het drukkertje op zit valt er steeds weer uit. De capuchon moet met drukkers vastgezet worden maar ik waag mij er niet meer aan, deze zit dus nog met spelden aan de jas vast. Volgens mij kan ik dit bij de plaatselijke fourniturenzaak laten doen.

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige jas! En een mooie kleur.
    Balen als het dan niet zo wil lukken met de drukknopen. Dat vind ik ook altijd een grote ergernis.
    Ik ben benieuwd naar een foto met het modelletje erin.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige jas is dat geworden!! Enne...volgens mij een stuk ingewikkelder dan "mijn" trouwjurk!!! ;-)
    Ik vind deze kleur ook supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Petje af hoor!! Heel mooi geworden. Drukkers zijn ook zo'n beetje mijn "nachtmerrie". Een rits heeft ook mijn voorkeur, hoewel drukkers wel gaaf staan.
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een schitterende jas! Hij ziet er heel professioneel uit. Wat een mooie, maar ingewikkelde details, volgens mij is ie heel moeilijk te maken. Knap van je!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw echt heel erg mooi, prachtige kleur ook zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!