Pagina's

zaterdag 12 november 2011

Ottobre jassen van vlinderstof





 Er zitten geen zakken op de jas maar heb er een binnenzak in gemaakt.
 Onder de kraagpunten heb ik een haak en oog genaaid zodat de kraag als een col sluit
 Zo ziet de kraag eruit zonder sluiting en deze loopt door in een capuchon
Dit patroon heb ik gebruikt.

Deze mooie stof zag ik voor het eerst bij Margreeth haar lapjesbuit. Ik vond hem toen gelijk prachtig en toen Harry hem  in de winkel had heb ik geen moment getwijfeld en hem ook gekocht. Voor het patroon heb ik een model uit Ottobre 4/2009 gekozen, puur om de capuchon/kraag. Het patroon heb ik verknasterd naar het uit eindelijke resultaat. Het zijn echte " zussies " jassen geworden. Ik had graag de bontjes verschillend van kleur gehad maar kon naast het rode bont geen passende kleur vinden. Zwart was er wel genoeg, vind ik zelf erg mooi maar maakt de dametjes, vooral in de winter ziekelijk wit, dus dit was geen optie. Ik vond het nog een heel gepuzzel om alle motieven in de stof een beetje goed verdeeld te krijgen maar ik denk dat het wel goed gelukt is!

6 opmerkingen:

  1. Dat zijn heerlijke warme jassen en wat een lol hebben die meiden, hahaha.

    Staat ontzettend mooi bij ze.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wunderbare warme Jacken,superschön;)
    LG Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jassen zijn het geworden! Goed verknasterd ook, de modellen zijn leuk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Wat een mooie stof is dat.

    Groetjes Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wederom complimenten voor de mooie creaties. Ik had het stofje ook zien liggen bij de plaatselijke stoffenwinkel. Had al bedacht om er een minirokje voor mij dochter van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En of het gelukt is, 2 prachtige jassen. Het lijken wel 2 eskimo's
    ;-). Laat nu de winter maar komen.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!