Pagina's

woensdag 21 mei 2008

Mijn uitdaging is af!








Geïnspireerd door alle mooie Vida's ben ik ook aan de slag gegaan. Mijn eerste Vida was in mijn ogen een grote mislukking. Ondanks alle goede tips en adviezen via Sancho kon ik er niet wat moois van maken. Inmiddels heb ik hem weg gegeven aan iemand die hem wel mooi vind, ze moet hem alleen zelf afmaken. Gefrusteerd ben ik eerst aan wat andere kleding begonnen. Ik vind het ook meer een model voor de wat kleinere dametjes en besloot er één voor Femke te maken. Tijdens het maken van de andere kleding rees er een leuk idee in mij op voor een Vida. Omdat het niet in mijn aard ligt om gauw op te geven heb ik deze Vida tot mijn persoonlijke uitdaging gemaakt. Christel heeft wat mooie borduurtjes voor mij gemaakt, ook daarvoor nogmaals dank. Eén daarvan heb ik voor de Vida gebruikt de andere twee krijgen nog een bestemming.



Ik vond het erg leuk om te doen. Het model vraagt om versieringen en ik heb me dan ook creatief kunnen uitleven. Ik heb de jurk van dubbele stof gemaakt, aan de onderjurk zit een kant wat er net weer onderuit komt. Het jurkje heb ik in maat 86/92 gemaakt en 6 cm verkort want het origineel vind ik wel erg lang. De bandjes moet ik nog op maat maken. Nu ga ik er een leuk shirt en misschien nog een pofbroek bij maken. Om het witte vlak wat te breken heb ik er een satijnen koordje op genaaid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!