Pagina's

vrijdag 30 juli 2010

Basis kleding, rokje en een verknasterd topje.

Weer een najaars setje af en wat basis kleding. Het rokje is wederom het BK rokje. Wat kun je met dat model en wat creativiteit verschillende modellen maken zeg. Voor het gilet komt de inspiratie van Kiezeltje maar met heel wat eigen inbreng. Ik heb het patroon gebruikt van een top uit de Knippie zomer 2006 modelnr. 18. Het rugpand heb ik behoorlijk smaller gemaakt en bij het voorpand een beleg aangetekend. Verder zit er veel handwerk in dit setje. Voor het rugpand van de gilet heb ik mijn eerste gehaakte bloem gebruikt, daar omheen in een cirkel kant opgenaaid en een toen de lovertjes 1 voor 1 erop gezet zodat het een ketting werd. Bij het rokje heb ik dit terug laten komen maar in plaats van een bloem heb ik de ronding opgevuld met kobalt blauwe tule. Ik vind het zelf een mooie set geworden, op naar de volgende!! De tricot is van Nooteboom, wat is dat een prachtige kwaliteit! Het rokje is van joggingstof gemaakt.

9 opmerkingen:

  1. Erg leuk weer en knap hoe je het lovertjesband hebt vastgekregen!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een mooie set. Het bloemetjes haken lukt je blijkbaar heel er goed en chic hoor, die lovertjes die je er met de hand hebt opgezet!

    gr
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een vraag; welk BK rokje is dit? Uit welk blad? Kan het niet vinden...
    Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bianca,

    Het is het 1 uurs overslagrokje nr. 3449 uit de BK spring-summer 2008. Deze gaat tot maat 128 maar ik heb hem vergroot en verlengd tot maat 134.

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gevonden! Bedankt!
    Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig setje!Ook de kleurencombinatie,en de afwerking,erg mooi.En je labeldoekjes zijn ook snoepjes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi ook weer!
    Je zou bijna zin krijgen in de herfst ;-)

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor!!

    En hoe je ook aan de stof komt precies hetzelfde als kiezeltje.

    Waar haal jij altijd de stof. Dit vind ik heel erg moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!