Pagina's

dinsdag 21 juni 2011

Twee mooie lappen en nu?



Gisteren kocht ik deze twee mooie (vind ik) lappen voor jurkjes! Na wat zoeken in de bladen lijkt me dit patroon wel geschikt, simpel dat wel maar de stof komt volgens mij zo het mooiste uit. Ik durf alleen de schaar niet in de stof te zetten met de volgende reden: Moet ik hier rekening houden met de bloem?, wat volgens mij bijna niet kan vanwege de grootte of zal ik er luk raak de schaar in zetten zonder op enig patroon te letten. Wat zouden jullie doen?

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stof. Als je er zo naar kijkt lijken het wel schilderijen en zonde om een er een schaar in te zetten.
    Ik denk dan je geen keuze hebt met zo'n grote bloem.
    Het is natuurlijk wel mooier het mooiste deel van de bloem voorop de krijgen. Dat zou ik doen tenminste.
    Zeker bij je vaste winkeltje gekocht die stof.

    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat met dit patroon de bloem sowieso niet te voorspellen is. Wil je een beetje weten hoe het eruit ziet. Pak een elastiek en pluk een cirkeltje stof en doe daar elastiek omheen, zo zie je een beetje het effect van die "knoop" van de jurk en kan je eventueel wat "schuiven".

    Maar wat een prachtige lappen heb je gekocht. Die kleuren... schitterend!!!

    Ga maar snel de stof knippen zodat we het resultaat kunnen zien, want ik denk dat het hele mooie vrolijke jurkjes worden!!

    Fijne dag, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stoffen! Als het lukt zou ik zeker bij de onderste stof letten op de bloemen. Bij de bovenste vind ik dat moeilijker om te zeggen. De onderste bloen staat er daar half op en dat is zeker niet storend (heb je wat aan, he...zo'n commentaar ;-) )
    Groetjes, Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige stoffen! Dat gaan mooie jurkjes worden. Ik denk dat het door de knoop voorop de jurk lastig wordt een hele bloem in het zicht te krijgen, voor het onderdeel van de jurk zou dat wel mooier zijn. Maar misschien is het eigenlijk wel zo leuk om juist niet die bloem exact in het midden te hebben (bovenste stof). Tja, aan dit commentaar heb je eigenlijk ook niks.
    Ben erg benieuwd naar de jurken!
    Groet van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow! Heel mooie stofjes!

    Ben benieuwd wat het wordt, zou het ook niet zo goed weten hoe je het beste knipt.

    De stofjes zijn niet schilderijtjes!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig idd die stof! Ik zou het geloof ik net zo doen als collie-collie beschrijft, dan heb je een beetje een idee hoe het wordt. En het patroon in zijn geheel op de stof leggen, zodat je kunt zien hoe het er voor en achter uit komt te zien. Zou zonde zijn als je hebt geknipt en 5cm naar links net mooier was geweest...
    Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schilderij of geen schilderij, het zijn hele mooie stofjes. Maar mocht het toch een jurk worden ben ik heel benieuwd naar het eindresultaat. Jou kennende moet dat wel een prachtjurk worden.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Genoeg goeie tips hier! Machtig mooi allebei de lappen! Ik weet nu al dat daar hele mooie jurkjes van gaan komen.. succes! ;)

    groetjes..Petra ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!