Pagina's

woensdag 23 maart 2011

Roosjas, elodie en vestje voor Renske en gilet voor Sanne!








De Roosjas is voor Renske, een ramp project met uit eindelijk een goed resultaat. Alles wat maar fout kon gaan ging ook fout met de jas. De stof is een zeer statisch stofje en werd door mijn machine opgegeten, draadjes bleven plakken zelfs aan de muren hingen de roze draden. Na veel stress zat de jas in elkaar op de knopen na. Eerst drie knoopsgaten gemaakt die er niet uit zagen, deze uitgehaald maar allemaal gaten sporen. Ik dacht slim te zijn om daar een grote babydrukker over te zetten maar de pinnen van de drukker sloegen helemaal krom. Mijn man heeft ze er met moeite weer uit kunnen krijgen maar toen was de stof helemaal kapot. Gelukkig had ik nog wat stof, dat over het voorpand gezet en afgewerkt met een lintje en toen stapvoets de knoopsgaten er in gemaakt, PFFFFFFF met dit als resultaat. De mama van Renske had veel te veel voeringstof gehaald dus daar heb ik een Elodie van gemaakt, een vestje erbij van de ABC en klaar was het setje. De spijkergilet voor Sanne komt uit de nieuwste youngimage en is gemaakt uit een oude spijkerbroek van mijn man, gevoerd met de voeringstof van de jas van Renske. Vandaag zijn de kleren voor Renske opgehaald en goed bevonden. Er volgt nog een foto van Renske met de kleding aan!

15 opmerkingen:

  1. Ondanks alle tegenslag is het resultaat weer prachtig. Een vrolijke jas.
    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat toevallig zeg, ik ben ook met een knalroze Roosjas bezig, De stof ziet er hetzelfde uit. Hopenlijk gaat hij bij wat voorspoediger. Hij is erg mooi geworden en je ziet niets meer van de tegenslagen.
    Ook de jurk, het vestje en het giletje zijn weer erg geslaagde kledingstukken geworden.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lachen ik heb ook net een rampproject afgewerkt, gelukkig ook met goede afloop.
    Het is een mooie jas geworden, en ook een erg mooie elodie, en dat gilet, geweldig, goed idee om dat van een oude spijkerbroek te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel héél veel voering, zeg. Want voor de Elodie heb je toch best wel een lapje nodig. Het jurkjessetje is super geworden. Ook het giletje is superstoer, leuk van de spijkerbroek van je man, dat geeft gelijk een mooi effect aan de stof. Is 'ie niet zo egaal!!

    Ik vind de jas een plaatje geworden en je ziet totaal niet, dat je noodgrepen hebt moeten uitvoeren.

    Ik heb wel eens bij zo'n stofje wat zo makkelijk naar binnenglipt voor de knoopsgaten dat spul gebruikt wat de dames met een borduurmachine op de achterkant van de stof gebruiken. Dat verstevigd net iets en geft grip voor de zigzag, zonder dat je het hoeft te strijken en je dat er door ziet schemeren. Na de knoopsgat gewoon afscheuren rondom het knoopsgat en weg zijn de restjes.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettenbd leuk geworden allemaal. Het gilet vind ik zo grappig met deze voering erin, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat kun je dan balen en alles zat zijn! Maar gelukkig heb je het nog wel tot een heel mooi eindresultaat gebracht. Mooie dingen weer en erg stoer de gilet! Leuk!

    groetjes.. Petera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi geworden allemaal, de jas is ook super, ondanks de tegenslagen. Leuke voeringstof heb je ook gebruikt!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal weer erg mooi uit. Ik vind de Elodie echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed dat je even goed door bent gegaan met de jas een ander gooit de boel in de hoek en stopt ermee.
    En het resultaat mag er wezen ! Ook de elodie is weer prachtig geworden.
    Dat gilet van de young image, klopt die maat ? ik heb het bolero vestje gemaakt en die valt zeer breed, ik wil het gilet ook maken maar ik twijfel over de maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou het zat niet echt mee zeg.En zeker als het dan voor een ander is...Maar goed opgelost,je ziet er niets van.Het gilet vind ik ook heel mooi,dat zit m in die gedragen spijkerbroek:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sasja,
    Ik weet nog niet of de maat goed valt want Sanne heeft nog niet gepast, ik hoop het wel. De youngimage valt heel verschillend. ik heb het shirt met gilet gemaakt in maat 128 en het streep jurkje in maat 140 en beide zitten goed. Ik laat het je weten na de pas sessie!!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig weer allemaal!! de jas is prachtig van die stof, ondanks de vele tegenslagen is hij echt super!!
    De gilet is ook leuk zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat een tegenslagen, maar het resultaat is wel heel mooi geworden. Wat een prachtige jas. De elodie en kerstin vind ik ook leuk maar het spijkergilet vind ik echt helemaal fantastisch.
    Je bent weer geweldig geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig gaat er bij jou dus ook wel eens iets verkeerd!
    Maar het ziet er super uit!
    Vooral die Elodie is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou het ziet er allemaal weer geweldig uit hoor, ondanks de tegenslagen!
    Vind je recycle gilet echt "te cool"

    groetjes Bren

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het prettig vinden als u Anoniem reageert in ieder geval een naam achter laat!